Fietsen vulkaan Batur en bezoek olifanten park - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu Fietsen vulkaan Batur en bezoek olifanten park - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu

Fietsen vulkaan Batur en bezoek olifanten park

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

14 Augustus 2014 | Indonesië, Ubud

Woensdag 13 augustus
Vandaag stond onze fietstocht vanaf de vulkaan Batur op het programma. We begonnen deze dag met een overheerlijk ontbijt bestaande uit pannenkoeken, sandwiches, nassi en heerlijk vers geperste fruitsappen, een prima start van de dag. Om stipt 08.15 werden we opgehaald door onze gids. 20 minuten later stonden we stil bij een koffie plantage waar o.a. de kopi luwak koffie gemaakt wordt. De kopi luwak koffie wordt gemaakt van de poep van de Indonesische civetkat. Tijdens de rondleiding hebben we veel soorten koffie, thee en cacao mogen proeven. De tocht ging vervolgens naar de top de berg waar we een adembenemend uitzicht hadden op de vulkaan Batur 1717 meter hoog. Na een "extra ontbijt" op naar de fietsen.
Helmen op, remmen testen en starten aan de afdaling van zo'n 17 kilometer door prachtig Bali, echt een super ervaring. Onderweg gestopt bij een rijstveld waarbij we de lokale bevolking mochten helpen bij de oogst. Na vele foto stops uiteindelijk geëindigd bij een van de gidsen thuis waar we werden uitgenodigd voor de lunch die geheel volgens Balinese tradities voor ons werd klaargemaakt. Minimaal twee keer opschepen, ook dat hoort volgens de traditionele traditie, maar het was zo lekker dat zelfs een derde keer opscheppen geen probleem was. Na de lunch heeft Jamie de eerste interland gespeeld tegen de zoon van de gids, die toevallig beiden een voetbalshirt aanhadden. We hadden echt het gevoel onder de lokale bevolking te zijn, super ervaring !
'S avonds uit eten geweest in Ubud en plannen gemaakt voor de volgende dag.

Donderdag 14 augustus
Gaan we naar de olifanten vandaag mam? was de eerste vraag die Jamie stelde toen hij wakker werd. Ja,ja, vandaag staan de olifanten op het programma. Om 09.00 uur stond onze chauffeur klaar om ons naar Tiket Masuk elephant park te brengen.
Bij aankomst eerst wat instructies gekregen om vervolgens onze camera's vol te schieten met prachtige olifanten foto's. Ja hoor na een uurtje worst onze naam omgeroepen en zijn we aan de beurt voor een tocht op de olifanten Ola en Tia Maria door de jungle. De kids genieten volop en onderweg vele foto's en films gemaakt. Uiteindelijk geëindigd in een kunstmatig meertje voor de familie foto. Wederom een geweldige ervaring. 'S middag even relaxen bij het zwembad, verslag maken en vanavond weer genieten van de heerlijke Balinese keuken. Vanmiddag het programma voor morgen rond gemaakt. Rijstvelden, watervallen en eindigen in Lovina voor het vervolg van onze reis. Helaas onze laatste nacht in Green field hotel, wat een super personeel ! We komen snel bij jullie terug met onze volgende ervaringen vanuit Lovina.

Dank voor jullie berichtjes !! Groet uit Ubud

• 14 Augustus 2014 - 14:04

Rob En Trudy:

Hallo Balinezen,

Ben nu al zeer benieuwd naar jullie foto's, dat zal een mooie album worden. Wat leuk dat jullie ook bij de local's uitgenodigd zijn, dan ervaar je echt de Balisfeer. Jamie heb je een leuke interland gespeeld? Jongens zaten jullie hoog op de olifant? Geniet maar lekker verder, wij kijken uit naar jullie volgende reisverslag.

Groetjes opa en oma, Rob en Trudy

• 14 Augustus 2014 - 15:42

Marieke, Maurice Meinke & Jesse:

Lieve Indonesiërs,

Wauw wat een super vakantie tot nu toe zeg.
    Jullie schrijven zo leuk dat het net is alsof wij erbij aanwezig zijn. Helaas niet het geval!!!
    Kan bijna niet wachten op de foto's en filmpjes.
    Het eten klinkt ook erg lekker, maar laat de koffie maar zitten, hahahaha.

Veel plezier morgen bij o.a de watervallen.
    Succes met verder reizen en tot horens.
    Dikke knuffel van de Gorsselnaren

• 16 Augustus 2014 - 10:15

Hans En Ria Tromp:

Wat goed dat jullie met de hele familie zo genieten van deze prachtige reis. Het eiland heeft zoveel moois te bieden en olifanten zie je in Holland niet elke dag ,laat staan dat de kids ze mogen " aaien ". Kunnen ze straks op school leuk over vertellen.
    Geniet verder en wees voorzichtig.
    Liefs,
    Ria en Hans