Ubud naar Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu Ubud naar Lovina - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu

Ubud naar Lovina

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

17 Augustus 2014 | Indonesië, Lovina

Vrijdag 15 augustus
Vanmorgen afscheid genomen van ons hotel in Ubud, op naar Lovina. Onderweg hebben we twee stops gepland, de eerste bij Jaitluwih Rice Terrace en de tweede stop staat gepland bij de Gitgit waterval. Aan het eind van de dag zullen we in het noorden van Bali uitkomen waar een ontmoeting met de dolfijnen op het programma staat.
Na een ruim uur rijden, waarbij we onderweg meer te weten zijn gekomen over de Balinese cultuur kwamen we aan bij de indrukwekkende rijstvelden. De rijstvelden zijn trapsgewijs opgebouwd en er ligt een eeuwenoud ingenieus irrigatiesysteem aan ten grondslag. Deze rijstvelden staan inmiddels op de Unesco Werelderfgoedlijst. We mogen de auto uit om midden tussen de rijstvelden foto's te maken. Met camera in de aanslag op onze slippertjes de rijstvelden in. Door het irrigatiesysteem is het wel wat glad....
Monique wilde niet dat ik in het verslag zou verwerken dat ze is uitgegleden en van top tot teen onder de modder zat. Het leek wel of ze een moddergevecht met de rijstvelden had verloren. Nou ja en als Monique vraagt hier niets over in het verslag te verwerken doe ik dat natuurlijk niet.
Na een reeks mooie foto's, film en heerlijke lunch zijn we weer vertrokken naar De Gitgit waterval. De Gitgit waterval is zo'n 35 meter hoog en ligt verscholen in de "jungle" van Bali redelijk in de buurt van Lovina.
Een wandeling van 20 minuten scheidde ons van de waterval, een gids hadden we niet nodig hup op het geluid af. Ja hoor daar voelde we de eerste spetters van de waterval al, heerlijk verkoelend en een mooi plaatje zo in de jungle. Jullie raden het al tijd voor een fotosessie. Op de terugweg nog even wat gegeten en gedronken en klaar voor de laatste etappe naar Sawah Lovina.
Aan het eind van een doodlopend pad is de ingang van "Hidden Paradise Sawah Lovina" het kleine hotel heeft slechts 6 kamers die in een prachtige tuin met uitzicht op de rijstvelden gelegen zijn. We worden vriendelijk ontvangen en begeleid naar onze bungalow, hier gaan we het zeker wel 3 dagen uithouden.

zaterdag 16 augustus.
Deze dag gebruiken we om te relaxen bij het zwembad en onze dolfijnen tocht voor te bereiden. Tijdens een wandeling over het strand raken we in gesprek met een Nederlands stel dat die morgen een dolfijnen tocht heeft gemaakt met beautiful fish, niet in een standaard bootje maar met een snellere speedboot, waardoor je later weg kunt en langer kunt genieten van de dolfijnen. Na wat google werk hebben we besloten om een boeking voor de volgende dag te maken en hoeven pas om 06.45 weg in plaats van 06.00 uur, uitslapen dus. Wil je alvast wat achtergrond info adviseer ik jullie om beautiful fish Lovina op internet op te zoeken.
Ons werk voor vandaag zit erop en is het tijd om te lunchen bij een heerlijke Warung ayu, deze Warung wordt door drie dames gerund en schotelen de lekkerste Balinese gerechten voor. Na wat zwemmen dineren bij Warung Apple waarbij we bijna in de keuken zaten zat de dag er weer op. Even een paar uurtjes slapen en dan met beautiful fish naar de dolfijnen, zullen we ze vinden ?? We melden ons snel weer.

Groet uit Lovina.

• 17 Augustus 2014 - 08:31

Marieke, Maurice, Meinke & Jesse:

Dag vakantiegangers,

Hahaha geweldig dat Monique zo van een gratis modderbad heeft kunnen genieten. Ben benieuwd naar de foto's

• 17 Augustus 2014 - 10:35

Rob En Trudy:

Schitterend,mooi, veel gelachen en een gratis modderbad, wat wil je nog meer? Hartstikke leuk om te lezen.

Groetjes oma, opa, Trudy en Rob

Tags: Ubud Lovina