Dolfijnen lovina & Air Banjar Hot Springs - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu Dolfijnen lovina & Air Banjar Hot Springs - Reisverslag uit Lovina, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu

Dolfijnen lovina & Air Banjar Hot Springs

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

19 Augustus 2014 | Indonesië, Lovina

Zondag 17 augustus
05.45 uur de wekker gaat tijd om op te staan, na een snelle douche tijd om de kids wakker te maken. Mannen gaan jullie mee naar de dolfijnen, binnen enkele seconden zitten ze rechtop in bed, Yes vandaag naar de dolfijnen!
Tijdens de wandeling door de rijstvelden naar onze boot "beautiful fish" zien we een mooie zonsopgang, die hebben we alvast te pakken, nu de dolfijnen nog.
Aangekomen bij onze boot staat de captain al op ons te wachten, na een kort telefoontje met zijn "vriend" op zee weten we waar de dolfijnen zouden moeten zitten. De motoren worden gestart en we scheren over het water op naar de plek waar we de dolfijnen moeten kunnen spotten. Eenmaal aangekomen bij de plek is het rustig, alleen zeer veel kleine bootjes die het water afspeuren naar een glimp van dolfijnen. Monique en ik kijken elkaar aan, het zal toch niet zo'n dag zijn.....
Plotseling een hoop actie ze zijn gespot met de camera's in de aanslag met vol vermogen erop af, gelukkig hebben we een snelle boot en zijn we snel ter plaatse, de eerste foto's worden gemaakt en ze staan op de foto, film en de kids hebben ze live gezien, zo missie volbracht alle dolfijnen die we nu nog tegenkomen zijn bonus.
De kleine bootjes gaan terug naar de haven, hun tijd zit erop. Wij zijn later vertrokken en blijven nog minimaal een uur op zee, met nog 4 andere bootjes speuren we rustig verder. We hebben deze ochtend veel geluk en zien nog meer dan 100 dolfijnen, voor, achter onder de boot zien we dolfijnen. De mooiste actie was van de dolfijn die voor de boot een salto in de lucht maakte. Onze captain riep nog een keer en Monique begreep precies war hij bedoelde een volgende salto was aanstaande en werd haarfijn met de iphone vastgelegd. Hier kunnen ze in het dolfinarium nog een puntje aan zuigen.
Onderweg terug naar de haven bespreken we onze plannen voor de rest van de dag. We willen de Air Banjar hotsprings nog bezoeken, onze captain geeft aan die middag nog geen plannen te hebben en ons er tegen een kleine vergoeding wel heen te willen brengen. We spreken die middag om 14.00 uur weer af.
Na weer een heerlijk ontbijt met bananen pannenkoek, vruchten shake en tosti's tijd om te relaxen bij het zwembad.

Keuring op tijd stond Made met zijn vrij nieuwe auto op ons te wachten. Het ritje duurde een half uur voordat we bij de hotsprings waren aangekomen. De air banjar hotsprings zijn baden gevuld met warm zwavelwater dat direct uit de grond komt. Na een gezonde duik kwamen we er als herboren uit.

Voor 's avonds hadden we het plan opgevat om te gaan eten bij Buda Bakey, volgens tripadvisor het beste restaurant van Lovina, dat moesten we natuurlijk zelf testen. Een reservering was via de receptie snel gemaakt, de loop route werd gecheckt bij andere gasten die de avond ervoor bij dit restaurant hadden gegeten en de planning was weer rond. En ja hoor heerlijk gegeten met als afsluiter zelf gemaakt appel en chocoladegebak, wederom een zeer geslaagde dag mede door de goede zorgen van Made!

Maandag 18 augustus
Vandaag reizen we door naar het oosten van Bali (Amed) hier zullen we verblijven in Santai Bali, een prachtig kleinschalig complex met kamers in Balinese stijl. Voordat we aan de rit beginnen nog even langs Buda Bakery geweest voor verse broodjes en lemon cheese cake, lekker voor bij de koffie.
Om 11.00 uur staat Made klaar, jawel de Made van dolfijnen brengt ons hier via de kustweg in ruim 2 uur naar toe.

Om 14.00 uur checken we in en bewonderen onze bungalow.
De bungalow bestaat uit twee etages en voor het eerst deze vakantie hebben we de beschikking over een buiten douche. Quinten was de eerste die de buitendouche heeft geprobeerd, was heerlijk zei hij, er kwam zelfs een salamander op visite.

De rest van de dag genieten we van zwembad en omgeving.
Morgen gaan we snorkelen, zwemmen en een wandeling maken door Amed !

Tot snel uit Amed

• 19 Augustus 2014 - 11:31

Rob En Trudy:

Fantastisch in een woord, wat een geweldige vakantie!

Knuffel oma en opa Trudy en Rob vanuit koud Nederland

• 19 Augustus 2014 - 12:36

Diekhazen:

Wat geweldig allemaal!
    Tis jullie gegund hoor.
    Neem een heerlijk stukje taart voor mij mee!

Veel plezier.

Dikke x diekhazen