Amed, Amed rustig aan - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu Amed, Amed rustig aan - Reisverslag uit Gili Meno, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu

Amed, Amed rustig aan

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

22 Augustus 2014 | Indonesië, Gili Meno

Dinsdag 19 augustus
Terugschakelen is wat we hier in het oosten van Bali moeten doen. Alles gaat hier wat rustiger en dat is waar wij westerlingen aan moeten wennen.
Vanmorgen eerst de snorkel uitrusting geregeld en klaar om de onderwater wereld te verkennen. Op een meter of 10 uit de kust voor het hotel ligt een rif wat natuurlijk ontdekt moet worden. Quinten en Jamie hebben al een aantal dagen geoefend in het zwembad van de hotels. Quinten gaat als eerste mee, na wat instructies heen en weer snorkelen we naar het rif. Het duurt niet lang voordat we de eerste vissen tegenkomen, de duimen gaan omhoog ten teken dat we ze allebei gezien hebben, rustig snorkelen we langs het rif en volgen met onze duikbrillen het leven onder water. Heerlijk om zo actief met de kids bezig te zijn. Na een 20 minuten besluiten we om terug naar de kant te gaan. Jamie staat met al klaar met zijn uitrusting en neemt het van Quinten over. Na een paar minuten komt ook Jamie zijn eerste vis tegen, druk gebarend om te laten zien dat daar een vis zwemt.
Na een actieve ochtend is het tijd voor lunch. We hebben een kleine warung uitgezocht waarbij we gastvrij worden ontvangen.
Na de bestelling begint het wachten en als het lang duurt kunnen wij westerlingen daar nou niet heel goed tegen.... na ongeveer een uur komt het eten en smaakt heerlijk, alles is na onze bestelling vers bereid en met veel liefde gemaakt en ja daar moet je nu eenmaal op wachten.
'S avonds is het hier trouwens aardedonker en heb je een zaklamp nodig om je weg te vinden, gelukkig hebben wij er een bij ons en dat helpt om de weg en leuke restaurantjes te vinden.

Woensdag 20 augustus
onze trouwdag en dus tijd om ons zelf te verwennen. Zelf word ik om 10.00 met de scooter opgehaald voor een typische Balinese masage, even een uurtje nergens aan denken alleen genieten van de rust, muziek, waterval en massage. Een uur later en volledig ontspannen wordt ik terug gebracht naar het hotel waar ik Monique aflos die aan de beurt is voor een pedicure, manicure behandeling in dezelfde Spa.
Een paar uurtjes verder zijn we weer compleet en genieten de rest van de dag van zee, zwembad en zon. Wel kopen we nog 2 leuke bootjes en armbandjes van een lief meisje dat deze op het strand aanbiedt. Zo is het zakgeld van de opa's en oma's weer goed besteed, bedankt!!
'S avonds diner in het restaurant van het hotel, waarbij de "satay" op een mini barbecue werd opgediend. Na het eten de spullen weer ingepakt en klaar voor de overtocht naar Gili Meno, spannend hoor.
Ik hoop dat we vanuit Gili Meno snel wat van ons kunnen laten horen.

Voor de laatste keer groet uit Amed.

• 22 Augustus 2014 - 18:07

Maurice, Marieke Meinke En Jesse:

Hoi Allemaal,

Als de onderwaterwereld er net zo uit ziet als boven water dan was dat prachtig om te zien.
    Hopelijk heb je onderwaterfoto's kunnen maken?

Heerlijk he zo'n verwendag voor jezelf.
    Ik ga zo via google lezen wat er op de volgende plek te zien en beleven is.

Veel plezier verder en tot horens.

X van ons

• 23 Augustus 2014 - 07:44

Jan Ruijgrok:

Hallo Moos, Mick en de Kids,
    Leuk om van jullie steeds weer een reisverslag te lezen. Zo hou je ons een beetje op de hoogte van jullie doen en laten. Verder Mick is het leuk geschreven en zeker de moeite waard om te lezen. Ik wist niet dat jij zo'n schrijver was. Zo zie je maar, niet te oud om te leren.
    Geniet nog van de laatste dagen en groeten aan Moos en de Kids.XXX

Tags: Amed