Gili Islands naar Nusa Dua - Reisverslag uit Naisano Dua, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu Gili Islands naar Nusa Dua - Reisverslag uit Naisano Dua, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu

Gili Islands naar Nusa Dua

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

25 Augustus 2014 | Indonesië, Naisano Dua

Zondag 24 augustus
Vandaag verlaten we de mooie Gili Islands weer voor Bali, om precies te zijn Nusa Dua gelegen in het zuiden van Bali.
Na het gebruikelijke ochtend ritueel, wij onder de koude douche en de kids een frisse duik in het zwembad, ontbijten en we klaar zijn we weer.
De manager van het hotel brengt ons naar het strand waar onze prive boot al klaar ligt, even voelen we ons echte sterren, kan me nog net inhouden om niet te gaan zwaaien. De zee is deze morgen iets ruiger en de kids worden professioneel door de bemanning aan boord getild, bagage gaat zoals gebruikelijk op de hoofden aan boord en als ook wij aan boord zijn, zijn we klaar voor ons eerste stuk naar Gili Trawangan. Vanaf het water kunnen we nog een heel stuk zien waar we de vorige dag gelopen hebben tijdens onze eiland wandeling.
Op Gili Trawangan onze tickets voor de fastboat "Ocean star express" gehaald en daarna hebben we nog ruim de tijd om ook dit "party eiland" te bekijken. In de haven vers sapjes en ijskoffie gedronken en om 12.00 uur was het tijd om in te checken voor de boot naar Nusa Dua.
Nusa Dua ligt een stuk zuidelijker, dus de boot doet er ruim 1.30 uur over. Na een comfortabele tocht maar wel met zeebenen komen we aan in de haven, we stappen uit op een betonen aanlegsteiger, wat een luxe niet door het water met je koffers, maar gewoon de kade op stappen! Nu nog een uurtje met de taxi en we zijn weer in onze volgende en laatste bestemming van onze reis in Bali. Oops aangekomen bij het Swiss Belhotel blijkt het zwembad gesloten te zijn in verband met onderhoud. Gelukkig hebben we ons eerste foutje in het draaiboek ontdekt, we hebben ons af laten zetten bij het verkeerde Swiss Bel hotel, geluk bij een ongeluk. Snel een taxi laten komen en een kwartier later staan we bij het goede hotel. Inchecken en plonsen maar in het immense zwembad.
Terug in de kamer verlangen we naar de wame douche, groot is de teleurstelling als we de kraan open draaien, helaas geen druk. Dit euvel wordt snel opgelost en tijd voor de welverdiende warme douche.
'S avonds lekker in het hotel gegeten en daarna moe maar voldaan in bed.

Maandag 25 augustus
Eerst ontbeten en daarna een plekje opgezocht bij het zwembad, de keuze was enorm aangezien we de enige zwembadgasten waren, lekker relaxen beetje zwemmen, luierenen en de laatste spullen laten wassen voor de terugreis. In de middag naar het shopping center geweest waar we wat souvenirs ingeslagen hebben voor thuis, morgen nog een dag Bali en dan gaan we weer beginnen aan onze terugreis via Kuala Lumpur en Dubai.

Tot snel groet uit Nusa Dua

• 25 Augustus 2014 - 15:54

Jeff:

He vakantiegangers,

Klinkt allemaal erg lekker en zonnig. Geniet nog even van de warmte daar, hier is het iets koeler namelijk. Veel plezier nog.
    Gr.
    Jeff
    Theresa en de kids

• 25 Augustus 2014 - 19:32

Hans Tromp:

Ja aan alles komt een eind maar na alle reisverslagen gelezen te hebben weten we dat jullie een geweldige vakantie beleefd hebben. Chapeau voor de leuke verhalen.
    Geniet nog van de laatste dagen en een heel voorspoedige terug reis toegewenst .

Groetjes,

Ria en Hans

• 26 Augustus 2014 - 10:30

Rob En Trudy:

Leuk foutje het verkeerde hotel! Wat een luxe een zwembad voor jullie alleen, geniet er nog maar goed van want daarna is het koude kikkerlandje weer de echte wereld!
    Alvast een fijne terugreis.

Knuffel oma en opa/Rob en Trudy

Tags: Nusa Dua