Reisverslag Taipei en Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu Reisverslag Taipei en Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu

Reisverslag Taipei en Jakarta

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

01 Augustus 2018 | Indonesië, Batavia

Zondag 29 juli het is zover, onze reis gaat beginnen.

Nadat we de laatste spullen hebben ingepakt om 17:00 vertrokken naar Schiphol. Check in, security en douaneformaliteiten verliepen voorspoedig.
Na een hapje eten keurig op tijd vertrokken met de KLM naar onze eerste bestemming Taipei, de hoofdstad van Taiwan. Na een aantal films, beetje slapen, zo’n 12 uur later voet gezet op Taiwanese bodem.

Hier hebben we circa 18 uur, mooi de tijd om iets van de cultuur op te snuiven en dat begint al op de luchthaven, Chinese letters, mondkapjes en vele verschillende culturen, welkom in Azië!
Na een soepele rit ingecheckt in ons eerste hotel van de reis, het hotel Kuva Chateau, vlakbij de Night Market. Na deze lange vlucht lekker even zwemmen. Na het aanmeten van kleurrijke badmutsen tijd om te plonzen. Eten doe je natuurlijk op de Night Market, heerlijk tussen de lokale bevolking. We eten bij een van de vele kraampjes waar marktkooplieden handig op een halve vierkante meter de lekkerste verse gerechten voor je klaarmaken.
Na een onrustig nachtje waarbij je niet weet of het dag of nacht is, weer vroeg vertrokken naar Jakarta, de volgende stop van onze reis.

Dinsdag 31 juli
Na wederom een prima vlucht van ruim 5 uur aangekomen op Jakarta. Taxi werd snel gevonden en de chauffeur loodste ons behendig druk toeterend door het chaotische verkeer om een uur later in te checken in het Holiday Inn Kemayoran Jakarta. Restaurant voor ‘s avonds, Dapur Solo, werd snel gevonden, op loopafstand nog wel. Nou ja... loopafstand moet je niet letterlijk nemen, zelfs 800 meter moet al met de taxi. Voetpaden kennen ze niet en langs de weg lopen is geen optie. Gelukkig kijken taxichauffeurs niet gek op als je zegt dat je naar het restaurant moet wat 800 meter verder ligt. Na een korte rit aten we heerlijke nasi en saté, verrassend toch?

Woensdag 1 augustus
Lekker uitgeslapen en uitgebreid ontbeten met noedels, rijst en chocolade broodjes, wat een aanbod. Vandaag verwerken we de jetlag en laten ons alle 4 heerlijk masseren en schrubben. Kids hebben genoten. Na het regelen van onze auto met chauffeur voor morgen, lekker ontspannen aan het zwembad. Klaar voor het volgende avontuur van morgen, vinden van het huis van Oma Tromp?? Vervolgens rijden we via de zuidelijke route via Bogor en de Puncak Pas naar Bandung.

Tot het volgende avontuur.

Salam dari Jakarta!

• 01 Augustus 2018 - 09:32

Trudy:

Lieve allemaal,

Fijn dat alles zo voorspoedig gaat, de reis wordt fantastisch en ik geniet van het reisverslag.

XX (oma) Trudy

• 01 Augustus 2018 - 10:31

Quintie11:

Weer een leuk verslag papa de massage was heerlijk heb zin in de komende weken

• 01 Augustus 2018 - 10:49

Quintie11:

Mooie foto’s hoor

• 01 Augustus 2018 - 18:20

Marieke:

Hoihoi,

Wat een belevenissen allemaal, dat terwijl jullie vakantie net begonnen is.
    Super leuk om op deze manier samen met jullie mee te mogen reizen.

Ik zie nu alweer uit naar het volgende verslag en foto's.
    Staat je trouwens erg goed zo'n roze met gele badmuts Michael!!!

Heel veel plezier verder en tot mails.

xxx Marieke