Verjaardag Quinten op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu Verjaardag Quinten op Bali - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu

Verjaardag Quinten op Bali

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

12 Augustus 2018 | Indonesië, Ubud

Vrijdag 10 augustus
Vandaag hebben we een reisdagje voor de boeg naar Bali. Na het ontbijt gooien we nog even onze spieren los in het zwembad. Monique is al weer druk in de weer om al onze spullen netjes gesorteerd, opgerold in onze drie rugtassen te krijgen. Toch elke keer weer een uitdaging om alles mee te krijgen. Om 13:45 staat onze chauffeur netjes in de lobby op ons te wachten. Hij brengt ons zonder problemen in ruim twee uur naar Surabaya. Vanaf Surabaya vliegen we in een uurtje naar Denpasar, Bali. De tijd op de luchthaven van Surabaya maken we vol met het eten van donuts bij Dunkin Donuts en hamburgers van de grill. Niet echt Aziatisch maar na 2 weken rijst wel een keer lekker.
Om 21:30 checken we in in ons wel bekende Green Field Ubud. Eenmaal op onze prachtige authentieke kamer heeft het personeel met rozenblaadjes “Welcome Back” geschreven. Op ons ruime terras genieten we van de rijstvelden en de stilte. “Hidden Paradise”

Zaterdag 11 augustus
Gefeliciteerd Quinten vandaag 13 jaar, de kamer hebben we ‘s morgens al versierd en zingen hem toe. Na het ontbijt met uitzicht op de rijstvelden brengen we onze was bij de wasserette, kopen we taart bij de plaatselijke bakker en reserveren we de massage voor de volgende dag.
Na de koffie gaan we onderweg naar Tegalalang Swing, waar Quinten zijn verjaardag in swingt.
Na een uurtje, met wat oponthoud door een plaatselijke ceremonie, komen we aan bij Tegalalang. Een mooie locatie midden in de jungle. Na een rondleiding langs de Luwak koffie kunnen we de Swing reserveren. Alle vier besluiten we om te gaan swingen. Natuurlijk gaat onze jarige als eerste. Na het aanmeten van het harnas, het vast zekeren is Quinten klaar voor de swing. De schommel wordt achteruit getrokken, los gemaakt en met een flinke zet schommelt Quinten boven de jungle ravijn. De wind door je haren en het adembenemende uitzicht maken het tot een geweldige ervaring. Nadat we allemaal geschommeld hebben rijden we door naar de Tegenungan waterval. Deze waterval is zeker niet de hoogste waterval, maar wel een keer krachtige waterval. Een prima plek voor een aantal leuke foto’s. ‘S avonds eten we bij Nostimo Greek Grill een door Quinten uitgezocht restaurant. Een prima afsluiter van de dag.

Zondag 12 augustus
Vandaag doen we lekker niks! Nou ja lekker niks, we gaan naar de Spa waar we ons laten masseren. Monique kiest voor een heerlijke Spa behandeling van 5,5 uur lekker ontspannen. De mannen kiezen voor een Balinese relax massage van een uur. In de middag vermaken de mannen zich bij het zwembad en ik heb tijd om het verslag bij te werken. Eten doen we bij Warung Enak. Al met al weer een heerlijke dag.

Morgen alweer de laatste dag in dit heerlijke resort.

Nikmati hari itu en tot snel!

• 12 Augustus 2018 - 13:01

Hennie.:

Weer n heel leuk verslag, en Quinten heeft vast n hele bijzondere verjaardag gehad. Liefs en nog n fijne week.Wat zal Moos relax zijn

• 12 Augustus 2018 - 15:34

Marieke:

Wat een onvergetelijke manier om je verjaardag zo te kunnen vieren he Quinten!

Heerlijk om zo verwend te worden, echt vakantie.

Veel plezier in jullie strandhotel straks.

XX Marieke

• 12 Augustus 2018 - 15:56

Trudy:

• 12 Augustus 2018 - 16:18

Trudy:

Fantastisch.....

• 15 Augustus 2018 - 17:32

Hans Tromp:

Wat weer een leuk verslag. Boffen als je zou je verjaardag slingerend door de jungle kan vieren. Lees over luwak koffie. Vonden de boys dat verhaal, waar de bonen vandaan komen niet prachtig ? Ja ceremonies vinden bijna dagelijks plaats. Bijzonder om te zien hoe een begrafenis plechtigheid door de lokale bevolking wordt beleefd. Prachtige kleding en vrolijke gezichten. Ubud is wel een heel drukke toeristische plaats.

Geniet verder van jullie prachtige reis.

Ria en Hans