Glijden maar! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu Glijden maar! - Reisverslag uit Seminyak, Indonesië van Michael Haas - WaarBenJij.nu

Glijden maar!

Door: Michael

Blijf op de hoogte en volg Michael

17 Augustus 2018 | Indonesië, Seminyak

Donderdag 26 augustus
Vandaag staat een dagje waterpark gepland in het kader van Quinten zijn verjaardag. We gaan naar waterbom Bali, een van de grootste waterparken van Azië op 20 minuten rijden vanaf ons hotel. Vandaag ontbijten we op het terras van de hotelkamer. De croissantjes, chocolade broodjes en appel broodjes hebben we de vorige dag al bij de bakker gehaald. Dit aangevuld met verse jus, koffie en thee van het hotel maakt dat we met gevulde maagjes rond 08:45 in de splinternieuwe Toyota Avanza van het hotel onderweg zijn naar het waterpark.
Onderweg passeren we het monument in Kuta ter nagedachtenis aan de slachtoffers van de bloedige aanslag in 2002. Deze zelfmoordaanslag kostte 202 mensen het leven, vreselijk. Na een moment van bezinning is het tijd voor de glijbanen.
Eenmaal aangekomen in het waterpark wachten de spectaculaire glijbanen op ons. Er zijn glijbanen waarbij je in wedstrijdverband tegen elkaar kunt glijden de “Twin Racers”. Weddenschappen worden afgesloten en de verliezer trakteert op ijs. Gelukkig win ik de eerste twee wedstrijden tegen Quinten en Jamie, dat ziet er veel belovend uit. Na de overige glijbanen zoals de Superbowl, Python en Lazy River getest te hebben gaan we lunchen. Na de lunch is het tijd voor de “Extreme” en andere super snelle glijbanen. Papa en mama genieten net als de kids. Aan het einde van de dag trakteer ik op ijs, inderdaad ik heb de voorsprong niet vast weten te houden en verlies de weddenschap, dus trakteren. ‘S avonds eten we op het strand en zo sluiten we deze sportieve dag weer af.

Vrijdag 27 augustus
Regen...Rond 08:00 worden we gewekt door de regen, ja ook dat kan gebeuren op de vakantie. Jamie en ik hebben een jaren lange traditie om bij regen een duik in het zwembad te nemen. Om deze traditie in ere te houden staan we om 08:20 in onze zwembroek in de regen aan de rand van het zwembad om even lekker te plonzen. Gelukkig is de warme douche vlakbij, voldaan warmen we weer lekker op. De rest van de dag shoppen we wat en tussen de buien door maken we een strandwandeling. We sluiten Bali af bij Kuali een uitstekend Indonesisch restaurant. Na terugkomst in het hotel worden de spullen weer ingepakt en staat alles weer klaar voor het vertrek in Westelijke richting, Jakarta. Hier verblijven we nog 1 nacht om daarna aan de vlucht naar Amsterdam te beginnen!

Nikmati saja!

• 17 Augustus 2018 - 14:28

Jennie:

Jamie had al vroeg geappt of hij s middags mocht bellen, tuurlijk, maar hij wilde nu ook wel bellen. En ja hoor hele mooie verhalen over alle glijbanen, en wat hij allemaal zo leuk vond. Hij had er van genoten.Maar denk jullie alle 4 wel. Ook kreeg ik n heel verslag met tijdstip en vluchten die er te wachten stond richting Amsterdam. Haha. Dat mondje stond niet stil.
    Ik wens jullie n voorspoedige terugreis en zien elkaar op maandag op Schiphol.
    Liefs.

• 17 Augustus 2018 - 18:40

Marieke:

Super leuk verslag weer!
    Michael als je de volgende keer weer naar een waterpark gaat en je wilt dan glij wedstrijdjes houden, doe dan gewoon een gele speedo aan

• 18 Augustus 2018 - 19:19

Trudy:

Zeer spetterende afsluiting van jullie vakantie!! Prachtig waterpark en natuurlijk weer een leuk reisverslag!

Knuffel xx